مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه اجرای برنامه پزشک خانواده، موجب بهبود شاخصهای بهداشتی در مناطق محروم کشور شده گفت: حدود 23 میلیون نفر تحت پوشش خدمات این برنامه قرار گرفته‌اند که بزودی این طرح در شهرهای 20 تا 50 هزار نفر و در مرحله بعد در شهرهای بالای 50 هزار نفر نیز اجرا می شود.

دکتر عباس زارع ‌نژاد در نشست مدیران روابط عمومی دانشگاههای علوم پزشکی کشور و سازمانهای وابسته و معاونتهای وزارت متبوع، به تشریح دستاوردهای نظام سلامت و همچنین عملکرد اداره کل روابط عمومی این وزارتخانه پرداخت.

وی با بیان این که مسولیت در حوزه روابط عمومی به عنوان زبان گویای نظام سلامت، مسولیت خطیر و دشواری است گفت: طی چهارسال گذشته، نظام سلامت دستاوردهای ارزشمندی را در دسترسی عادلانه مردم به خدمات بهداشتی داشته است.

زارع نژاد در تشریح دستاوردهای نظام سلامت به افزایش تعداد پایگاههای اورژانس کشور و تعداد تختهای بیمارستانی اشاره کرد و گفت: طی چهارسال گذشته با افزوده شدن  یکهزارو 100 پایگاه جدید، تعداد پایگاههای اورژانس کشور به هزارو 700 پایگاه افزایش یافته است و 17 هزار تخت نیز به مجموع تخت‌های بیمارستانی کشور افزوده شده است.

وی همچنین اجرای برنامه پزشک خانواده را به دلیل بهبود شاخصهای بهداشتی در مناطق محروم کشور موفق ارزیابی کرد و گفت: با اجرای برنامه پزشک خانواده، حدود 23 میلیون نفر تحت پوشش خدمات این برنامه قرار گرفته‌اند و این برنامه به زودی در شهرهای 20 تا 50 هزار نفر و در مرحله بعد در شهرهای بالای 50 هزار نفر نیز اجرا خواهد شد.

زارع ‌نژاد به دستاوردهای نظام سلامت در کنترل بیماریها اشاره کرد و گفت: در سالهای نه چندان دور بیماری «وبا» به عنوان چالش جدی نظام سلامت مطرح بود و هزاران نفر به این بیماری مبتلا می‌شدند در حالی که در حال حاضر به موفقیت چشمگیری در کنترل این بیماری دست یافته‌ایم به نحوی که در سال جاری حداکثر تعداد مبتلایان به این بیماری در کشور 18 نفر ثبت شده است که اکثر آنها نیز از اتباع خارجی بوده‌اند.

وی همچنین به کنترل مطلوب موج اول و دوم بیماری آنفلوانزای نوع A به خصوص در مراسم حج سال جاری اشاره کرد و این موفقیت را مرهون تلاش دانشگاههای علوم پزشکی و همکاری‌های بین‌بخشی عنوان کرد.

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت همچنین به موفقیتهای نظام سلامت در تولید داروهای جدید و نوترکیب و همچنین توسعه آموزش پزشکی اشاره کرد و افزود: حرکت رو به جلو و موفقیتهای نظام سلامت بسیار ارزشمند است و ارزشمندتر، اطلاع‌رسانی مناسب این موفقیتها به مردم و افکار عمومی است که موجب اعتمادسازی و مقبولیت نظام سلامت در بین مردم می‌شود.

وی، دستاوردهای نظام سلامت را مرهون تلاش و دلسوزی همه دست‌اندرکاران مجموعه بهداشت و درمان دانست و افزود: این وزارتخانه در حال حاضر تعداد  دو هزار پروژه در دست اجرا دارد که 500 پروژه تا پایان سال و 300 پروژه نیز در ایام دهه فجر به بهره‌برداری می رسد.

زارع ‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح فعالیتها و عملکرد اداره کل روابط عمومی پرداخت و تدوین برنامه عملیاتی روابط عمومی را یکی از اقدامات ارزشمند این اداره کل عنوان کرد و گفت: این برنامه با 10 استراتژی و 73 هدف اختصاصی و بیش از 200 فعالیت اختصاصی تدوین شده که اجرایی شدن این برنامه در حال انجام است.

وی همچنین درخصوص ملاقاتهای مسولین ارشد وزارتخانه با مردم گفت: تاکنون 43 دیدار مردمی در دولت نهم و دهم صورت گرفته است که طی آن یکهزار نفر در دفتر وزیر بهداشت، با ایشان ملاقات حضوری داشته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha